Půstování je poslední dobou v oblasti zdravého životního stylu hodně často zmiňovaný pojem. Po přechodu na rostlinnou stravu je to další část cesty k lepšímu zdraví. Půstování nám totiž zajistí přirozenou očistu těla. Trávení jídla bere tělu spoustu energie, která se jinak dá využít na sebeléčbu. Proto se nedoporučuje na noc jíst; když tělu necháme dostatečný klid (netráví jídlo ve spánku), začne se přirozeně opravovat samo. Pokud chvíli na internetu budeš pátrat, zjistíš, že půstování (na vodě či speciálních šťávách) vyléčilo různým lidem různé (vážné) choroby. Tento způsob léčení vlastního těla je opravdu fascinující. Zdravotní benefity půstování jsou (mimo jiné) následující:

  • Prodlužuje tvůj život.
  • Snižuje riziko rakoviny.
  • Posiluje tvůj mozek (např. paměť).

Dobrá zpráva je, půstování nemá jen výhody z hlediska fyzického zdraví; inspiruj se výhodami půstování pro tvou Mysl! Stejně jako cvičením posiluješ své Tělo, půstováním posiluješ svou Mysl. A o tom jsou následující řádky.

PROČ ZAŘADIT PŮSTOVÁNÍ DO SVÉHO ŽIVOTA:

Young woman silhouette practicing yoga on the sea beach at sunset

 1. ZÍSKÁŠ SEBEDISCIPLÍNU

Už jsi někdy chtěl změnit nějaký zlozvyk? Pořád to nejde? Zkus si den (nebo několik dní) půstovat na vodě nebo zeleninových šťávách. Pokud vydržíš toto, dá ti to sebevědomí pro změnu tvých zlozvyků.

 2. ZBAVÍŠ SE ZÁVISLOSTI NA JÍDLE

Ano, jíme hodně. Ano, v jídle jsou k nalezení pochybné látky. Ano, dá se říct, že jídlo je naše největší a nejnenápadnější závislost (o cukru v jídle se dokonce říká, že dokáže navodit podobnou závislost jako heroin). Díky půstování se dokážeš osvobodit. A také zhubnout (získat svou přirozenou váhu).

 3. ZÍSKÁŠ VĚTŠÍ VNITŘNÍ KLID

Lepší spánek, větší soustředěnost Mysli a větší produktivita. Všechny tyto kvality dokážeš získat půstováním. Všechny tyto kvality přispívají tvému vnitřnímu klidu, který eliminuje tvůj stres.

  9533293701_4016ff1b99_o

JAK SI OBLÍBIT PŮSTOVÁNÍ:

Ano ano, ze začátku to asi nebude pro tvou Mysl výhra. Budou se ti hlavou honit nesmyslné myšlenky a občas ti zakručí v žaludku. 🙂 Zde jsou strategie, jak půstování vydržet:

 1. NAJDI SI DŮVOD, KTERÝ JE PRO TEBE OSOBNÍ

Proč půstuješ? Jestli nevíš proč, tak ti to moc fungovat nebude. Ale pokud to děláš proto, že (například) „se už nechceš koukat na toho tlusťocha v zrcadle a uděláš všechno proto, aby z tebe byl superfešák/superfešanda“, tak gratulujeme, máš skutečnou motivaci, která ti zajistí, že ti půstování bude fungovat.

 2. ZAČNI ZLEHKA

Dej si třeba jeden den za měsíc, pak můžeš jednou za 14 dní, pak třeba i jednou týdně. Jak to budeš cítit. Nemusíš to hrotit.

Toto je opravdu stručný výčet toho, proč se půstování vyplatí. Jo, a teď je v módě dávat reference na lidi, kteří si půstování už vyzkoušeli a mohou jej doporučit. Zkus tyhle dva pány, možná je znáš: Ježíš & Gándhí. 😉

2398652242_27869bcd50_o

To je vše kamaráde. Uvidíme se v dalším blogu. A jinak víš, jak to chodí: pošli nám k tématu komentář nebo nás nasdílej na sociálních sítích. Peace!

O autorovi

Good Vibes
Zdraví - Motivace - Život

Zdroj inspirace pro tvou Mysl a tvé Tělo.

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. more information

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít