1. HYDRATACE

Existuje dávný názor, že kofeinové nápoje, jako je čaj, mají močopudné účinky a tím mají nepříznivý účinek na hydrataci a potenciálně zvyšují dehydrataci. Pití čaje nevyvolává močopudné účinky, pokud množství čaje vypitého při jednom sezení neobsahuje více než 300mg kofeinu. To se rovná šesti nebo sedmi šálkům čaje při jednom sezení. Jedna dávka kofeinu přesahující 300 mg má močopudný účinek. Avšak tolerance kofeinu se může vyvíjet, proto v nepravděpodobném případě, že by nastal nějaký močopudný účinek, byl by minimalizován u lidí kteří pijí čaj často. Čaj je z 99% voda, takže může přispívat do vašeho pitného denního režimu.

2

2. NUTRIČNÍ HODNOTA

„Zdá se, že čaj nemá žádné nevýhody,“ říká Katherine Tallmadge, MA, RD, LD, mluvčí americké asociace American Dietetic Association. Ať už s mlékem nebo s cukrem, čaj neobsahuje žádné kalorie a přidání nakyslého mléka mu dodá asi 13 kalorií na šálek, takže je čaj zdravější alternativou než většina nealkoholických nápojů. Čaj je známý jako přírodní zdroj fluoridu, draslíku, hořčíku a vitamínu B2.

3

3. ANTIOXIDANTY A VOLNÉ RADIKÁLY

Je dobře známo, že ovoce a zelenina jsou dobrým zdrojem antioxidantů, avšak už méně známé je, že i čaj obsahuje antioxidanty. Čaj je hodnotný zdroj antioxidantů, které pomáhají bojovat proti volným radikálům v těle. Významná skupina antioxidantů v čaji jsou flavonoidy, které tělo stráví, absorbuje a metabolizuje. Zelené čaje obsahují více jednoduchých flavonoidů, kteří se nazývají katechiny, zatímco oxidace, kterou čajové listy prochází, aby se z nich stal černý čaj, promění tyto jednoduché flavonoidy na komplexnější varianty nazývané teaflaviny a tearubiginy. Studie zjistili, že antioxidanty v čaji, hlavně v zeleném čaji, mohou narušovat růst rakoviny močového měchýře, prsu, žaludku, slinivky a kolorektální rakoviny; zabraňují ucpávání cév, spalují tuk, eliminují oxidativní stres v mozku, snižují riziko neurologických poruch, jako jsou Alzheimerova a Parkinsonova nemoc, snižují riziko mrtvice a zlepšují úroveň cholesterolu.

1

4. KOGNITIVNÍ PORUCHA / ZTRÁTA PAMĚTI

V roce 2010 výzkumníci studující demenci, pokles kognitivních schopností a Alzheimerovu nemoc zjistili, že lidé, kteří pijí čaj, mají významně menší pokles kognitivních schopností než lidé, kteří čaj nepijí. Účastníci studie, kteří pili čaj 5 – 10 krát ročně, 1 – 3 krát měsíčně, 1 – 4 krát týdně a 5 + krát týdně měli průměrný roční pokles o 17 %, 32 %, 37 % a 26 % nižší než lidé, kteří čaj nepijí. Pití kávy neukazovalo žádný účinek s výjimkou nejvyšší úrovně konzumace, kde bylo asociováno s významně sníženým poklesem o 20 procent. Tato studie použila údaje o více než 4800 mužích a ženách ve věku 65 a více let ze Studie o kardiovaskulárním zdraví, aby zkoumala změny v kognitivních schopnostech. Účastníci studie byly sledováni až 14 let za účelem zjištění přirozeně se objevujícího poklesu kognitivních schopností.

4

5. ČAJ A HUBNUTÍ

Čaj, zejména zelený, byl nedávno uveden do souvislosti s hubnutím u dospělých. Tato souvislost vznikla na základě předpokladu, že čaj má metabolizující účinek na tuky v těle a tím je účinný při hubnutí jako součást programu na hubnutí. Existuje také názor, že pití zeleného čaje může zvýšit odolnost při cvičení zlepšením metabolismu tuků.

5

O autorovi

Myboxx
Lifestyle Web

Exkluzivní web o kultuře, společnosti a lidech. Vše co žijeme, co jsme a čeho jsme součástí. Myboxx - můj svět!

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. more information

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít